معرفی انواع چسب فوری

چسب فاینال

چسب از جمله وسایل بسیار کاربردی است که کارایی زیاد و انواع مختلفی دارد. با توجه به جنس وسیله ای که می خواهید آن را ترمیم کنید؛ نوع چسب نیز متفاوت می شود. شاید معرفی انواع چسب فوری برای شما نیز جذاب باشد و دوست داشته باشید در مورد آن بدانید.

آشنایی با انواع چسب فوری به شما کمک می کند تا در هنگام خرید چسب با مشکل رو به رو نشوید؛ و به درستی بدانید که چه نوع چسبی را باید انتخاب کنید. افراد بسیاری هستند که با خرید یک نوع چسب آن را در موارد مختلفی استفاده می کنند که با نتیجه مطلوب رو به رو نمی شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا به اطلاعات عمومی شما افزوده شود و شما هم آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: خرید چسب 123 فاینال

چسب فوری

انواع چسب فوری

محصولات مورد نیاز زندگی در تنوع بالایی از نظر جنس، تولید می شود. این باعث می شود که موقع شکستن و ترمیم آن به نوع خاصی از چسب نیاز باشد تا بتوان آن وسیله را دوباره چسباند و مجدد قابل استفاده باشد. چسب هایی که با متریال مختلف ساخته می شود و برای همین روی مواد مختلف نیز قابلیت چسبندگی دارند. انواع چسب مانند چسب ۱۲۳، چسب چوب، چسب سنگ، چسب آهن و … را می توان نام برد که هر کدام به نوع جنس وسیله مورد استفاده متفاوت می شوند.

چسب موکت

موقع استفاده از موکت با مشکل جا به جایی و حرکت موکت مواجه می شوید که منظره ناخوشایندی را به همراه دارد. برای آنکه موکت در جای خود فیکس شود؛ کافی است مقداری چسب موکت را به سطح مورد نظر بریزید و موکت را به آن بچسبانید. این را هم بگوییم بر خلاف تصور بسیاری از افراد چسب موکت تنها برای چسباندن موکت استفاده نمی شود؛ بلکه کارایی دیگری هم دارد. از جمله برای چسباندن فوم و اسفنج جهت صداگیری بر روی تمامی سطوح قابل استفاده است. مدت زمانی که طول می کشد تا چسب موکت خشک شود ۱۵ الی ۳۰ دقیقه است.

چسب آکواریوم

چسب آکواریوم نوع دیگری از چسب است؛ که اسم آن به گوش شما آشناست. چسب آکواریوم در دو نوع در بازار موجود است. چسب آکواریوم ساده و چسب آکواریوم ضد باکتری. چسب آکواریوم ضد باکتری به دلیل قوام بالاتر و طول عمر زیاد آن و اینکه در مقایسه با چسب آکواریوم ساده دیرتر رنگ عوض می کند، گران تر است. چسب آکواریوم در سه رنگ شفاف، سفید و رنگی تولید می شود که معمولا رنگ سفید آن خواهان بیشتری دارد. از چسب آکواریوم در سطوحی که با رطوبت همراه است استفاده می شود.

چسب ضد آب

چسب چوب

چسب چوب برای چسباندن انواع وسایل چوبی مورد استفاده قرار می گیرد. چسب چوب علاوه بر منزل در صنایع نیز قابل استفاده است. مانند ساخت مبلمان، صندلی، لوازم تزیین چوبی و دکوری های چوبی کارایی دارد. چسب چوب در دو مدل بی رنگ و رنگ سفید موجود است. قدرت چسبندگی بالایی دارد. مدل بی رنگ آن بیشتر در وسایل چوبی منازل کاربرد دارد. بعد از استفاده از چسب چوب سطح مورد نظر را تا ۵ دقیقه محکم نگه دارید تا چسب خشک شود.

چسب فوری ۱۲۳

چسب ۱۲۳ یا چسب ترموپلاست قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارد. همچنین در مدت زمان اندکی می چسبد. همانطور که از اسم آن نیز مشخص است؛ فقط کافی است تا ۳ بشمارید تا لوازم به هم بچسبد. نحوه استفاده از چسب ۱۲۳ به این صورت است که ابتدا چسب را به سطح مورد نظر بریزید و با کاردک روی سطح بمالید. سپس با اسپری مخصوص خشک کنندگی روی سطح را اسپری کنید. چسب ۱۲۳ از انواع چسب فوری است که برای هر خانه ای ضروری است.

چسب فوری سنگ

چسب سنگ برای چسباندن انواع سنگ و سطوحی که با رطوبت در ارتباط است قابل استفاده می باشد. سطوح رطوبتی مانند حمام و دستشویی. چسب سنگ مقاومت بالایی دارد. در برابر حرارت و همچنین سرما و مواد اسیدی مانند جوهر نمک بسیار مقاوم است. این چسب پس از ۳۰ دقیقه کاملا به سطح مورد نظر می چسبد.

چسب قطره ای

چسب قطره ای از پر کاربرد ترین انواع چسب در منازل است. این چسب برای چسباندن قطعات ریز شیشه ای، پلاستیکی و فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. چسب قطره ای مزایایی دارد. از جمله بی رنگ بودن آن و اینکه پس از چسبیدن روی سطح نیز تغییر رنگ نمی دهد. پس از آنکه چسب را روی سطح پخش کردید آن را محکم نگه دارید تا از خشک شدن چسب مطمئن شوید.

 

چسب حرارتی تفنگی

از چسب حرارتی تفنگی برای ساخت کاردستی، چسباندن کاغذ و فوم و پارچه استفاده می شود. برای تولید انواع لوازم تزیینی نیز قابل استفاده می باشد. چسب حرارتی در قطر های مختلفی تولید می شود. نحوه استفاده از این چسب به این صورت است؛ این چسب را داخل وسیله ای به شکل تفنگ قرار می دهید و با زدن به برق، چسب داخل تفنگ داغ شده و به صورت مایع تغییر شکل می دهد. سپس می توان از آن استفاده کرد. چسب تفنگی به دلیل آنکه با برق کار می کند؛ به هیچ عنوان اجازه ندهید بچه ها از آن استفاده کنند. اگر چسب به پوست بدن برخورد کند سوختگی و سوزش شدید را به همراه خواهد داشت.

چسب آهن

از چسب آهن برای کارگاه ها و کارخانه های مکانیکی که با انواع وسایل آهنی کار می کنند استفاده می شود. این چسب زرد رنگ و براق است. برای چسباندن شیشه، فلزات ،انواع چرم ،در صنعت مبلمان و خودرو سازی کاربرد دارد. این چسب در مدت زمان ۱۵ الی ۲۵ دقیقه روی سطح می چسبد.

نکات استفاده از چسب فوری

  1. نکته ای که برای تمامی انواع چسب فوری مشترک است آن است که باید اجازه دهید تا چسب خشک شود. تا کارایی خود را نشان دهد؛ رضایت شما را نیز به همراه داشته باشد.
  2. نکته دیگری که موقع استفاده از انواع چسب باید به آن توجه کنید این است که هنگام استفاده از تمامی انواع چسب از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید. تا چسب به دست شما نچسبد و برای پاک کردن آن با مشکل رو به رو نشوید.
  3. برخی از انواع چسب بوی تندی دارند که می توانید از ماسک استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟از ما بپرسید