چسب 123 چیست؟

چسب 123

چسب، کاربرد بسیار گسترده ای در انواع صنایع دارد که از لحاظ چسبندگی در تنوع بالایی در بازار تولید می شود. چسب به عنوان یک ماده ضروری در زندگی یاد می شود. به این دلیل که در انواع مختلفی تولید می شود. برای هر نوع لوازمی کارایی دارد. یکی از انواع چسب ها چسب 123 می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت فاینال چسب مراجعه کنید.

در این مقاله در خصوص اینکه چسب 123 چیست و مسائل و مباحث مربوط به آن با شما گفتگو خواهیم کرد؛ تا شما با اطلاعات کافی جهت خرید اقدام کنید.

انواع چسب 123

چسب ۱۲۳ چیست؟

چسب 123 یکی از انواع چسب هاست؛ که در بازار به چسب فوری و همه کاره و یا چسب دیوانه معروف است. دلیل این نام گذاری ها به این خاطر است که دارای چسبندگی قوی و سریع است. این مدل چسب برای چسباندن انواع وسایل شکسته کارایی دارد. مانند لیوان، بشقاب و اشیاء سرامیکی.

به همراه این چسب یک اسپری هست که به دلیل چرب بودن این اسپری قدرت چسبندگی چسب را دو چندان می کند. البته می توان بعضی از مواقع از این اسپری هم استفاده نکرد و فقط به همان چسب زدن اکتفا کرد. از این اسپری در سطوح خشک و سرد و برای چرب کردن شکاف و یا درز وسایل استفاده می شود.

اسپری چسب 123 از ماده ای به نام سیانو اکریلات و گازهای هگزان و آمین ساخته می شود. این اسپری توسط یک واکنش شیمیایی پخت می شود؛ که باعث می شود به هنگام اسپری کردن در سطوح حالت چسبندگی به وجود بیاید.

نکته بسیار مهم به هنگام استفاده کردن از این اسپری، این است که گاز هگزان و آمین موجود در اسپری خاصیت اشتعال زایی دارد. بنابراین به هنگام استفاده از اسپری از کشیدن سیگار و مواد منفجره خودداری کنید.

کاربرد چسب ۱۲۳

چسب 123 به چسب همه کاره معروف است. این چسب علاوه بر مصارف خانگی در صنایع نیز کاربرد دارد. از جمله مهم ترین صنایعی که در آن استفاده می شود از این قرار است:

  • صنایع فلزی
  • صنایع پلاستیکی
  • صنایع چوبی و ام دی اف
  • صنایع پزشکی

از چسب 123 در موارد جزئی دیگر نیز استفاده می شود از جمله:

  • برای درزگیری مصالح بتونی
  • چسباندن کاشی ، پارکت، سرامیک و سنگ
  • اتصال روکش های ورقه ای
  • برای اتصال مدار های الکتریکی
  • درزگیری تانکرهای آب
  • اتصال سطوح پلاستیکی و ….

کاربرد چسب 123

نحوه استفاده از چسب 123

  1. قبل از آنکه بخواهید از چسب استفاده کنید؛ لازم است ابتدا سطح مورد نظر را از هر گونه گرد و غبار، زنگ زدگی و آلودگی های دیگر پاک کنید.
  2. در صورتی که نیاز باشد مقداری اسپری را روی سطح بپاشید و سپس منتظر بمانید تا اسپری بخار شود.
  3. چسب را به مقدار لازم روی سطح بریزید.
  4. سطوح را روی یکدیگر قرار داده و محکم آن را نگه می دارید تا چسب به طور کامل خشک شود
  5. در این مرحله هر دو سطح مورد نظر به طور کامل روی یکدیگر چسبیده می شود.

نکاتی که باید موقع استفاده از چسب 123 بدانید:

  • چسب 123 را به هیچ عنوان در مقابل نور و حرارت مستقیم خورشید قرار ندهید. این کار باعث انفجار و آتش سوزی می شود.
  • اگر سطح بیش از اندازه خشک باشد؛ چسب 123 روی سطح خشک نمی شود. در این صورت می توانید مقداری آب روی سطح بریزید تا مشکل برطرف شود.
  • این چسب در ابعاد و اندازه های مختلف در بازار عرضه می شود. قبل از خرید بهتر است اندازه مورد نیاز خود را بدانید. چرا که قبل از استفاده تا یک سال تاریخ انقضا دارد و پس از باز شدن تا یک ماه می توانید از آن استفاده کنید. پس از آن دیگر قابل استفاده نیست و باید آن را دور بیندازید.
  • چسب مورد نظر روی اجسام داغ کارایی خوبی ندارد. اجازه دهید سطح مورد نظر مقداری خنک شود.

ویژگی های چسب 123

چسب 123 دارای ویژگی های منحصر به فردی است که همین امر سبب تمایز این چسب با انواع دیگر چسب ها می شود. برخی از ویژگی ها عبارتند از:

  1. قدرت بالای چسبندگی

چسب 123 قدرت چسبندگی بالایی دارد و می تواند مواد مختلف از جمله چوب،فلز ،شیشه ،سرامیک و پلاستیک را بچسباند. این ویژگی برای اتصال قطعات و تعمیر آنها گزینه مناسبی می باشد.

  1. با سرعت بالایی خشک می شود

چسب 123 به عنوان چسب فوری شناخته شده است. این به دلیل که بسیار سریع و در زمان اندکی و با شمارش 123 خشک می شود. این ویژگی، سرعت انجام چسباندن سطوح را سریعتر انجام می دهد و کار در زمان اندکی انجام می شود.

  1. مقاومت بالا

چسب 123 در برابر رطوبت و حرارت مقاومت بالایی دارد. این ویژگی باعث می شود در برابر شرایط سخت و با تغییر دما بتواند به خوبی عمل کند. و نتیجه مطلوبی بر جای بگذارد.

مصارف و کاربرد چسب 123

به دلیل ویژگی های چسب 123 از جمله قدرت چسبندگی بالایی که دارد این محصول، در بسیاری از صنایع و امور دیگر قابل استفاده است. از جمله می توان به امور زیر اشاره کرد:

  • دکوراسیون داخلی

در دکوراسیون داخلی منازل کاربرد فراوانی دارد. در چسباندن پارکت، فرش و موکت و موارد دیگر کاربرد دارد. این چسب به دلیل چسبندگی بالای خود می تواند اتصالات را با قدرت بالایی به یکدیگر بچسباند.

  • ساختمان سازی 

از چسب 123 در ساختمان سازی نیز استفاده می شود. مثلا برای چسباندن قطعات پلاستیکی، فلزی و چوبی به یکدیگر گزینه بسیار مناسبی است.

  • ترمیم و تعمیر 

برای تعمیر اجسام شکسته و ترمیم آنها همیشه حرف اول را می زند. برای تعمیر لوازم منزل، اسباب بازی و صندلی شکسته و سایر لوازم می توان از چسب 123 بهره برد.

توصیه های ایمنی چسب فوری

  1. این نوع چسب حاوی مقداری مواد سمی است. در محیط های باز و همراه ماسک از چسب 123 استفاده کنید.
  2. آن را از آتش و حرارت بالا دور نگه دارید. امکان آتش سوزی وجود دارد.
  3. از تماس چسب 123 با پوست و چشم پرهیز کنید. در صورت هر گونه تماسی با آب زیاد شستشو دهید و سریعا به پزشک مراجعه کنید.
  4. به دلیل قدرت چسبندگی موقع استفاده از آن از دستکش استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟از ما بپرسید