موارد مصرف چسب 123

کاربرد چسب 123

از نام آشناترین انواع چسب هایی که تا امروز تولید شده است چسب 123 می باشد. که به دلیل ویژگی های خاص خود طرفداران بسیاری هم دارد. از این چسب برای موارد مختلف استفاده می شود. کاربرد چسب 123 بسیار متنوع است. برای همین به عنوان چسب همه کاره معروف شده است.

از جمله ویژگی های بارز این محصول قدرت چسبندگی آن است. دیگر ویژگی بارز چسب 123 سرعت خشک شدن آن است. هنگامی که دو سطح، پس از آغشته شدن به چسب ۱۲۳ به یکدیگر متصل شوند؛ بلافاصله به هم می چسبد. برای همین هم باید به هنگام استفاده از این نوع چسب از دستکش استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است چسب به دست شما بچسبد و پاک کردن آن دردسر دارد و به این آسانی چسب از دست جدا نمی شود.

چسب 123

چسب

چسب ۱۲۳ با نام های دیگر نیز در بازار عرضه می شود. نام واقعی این محصول سیانواکریلات است که در جهان نیز به این نام معروف است. در ایران به چسب ۱۲۳ شهرت دارد. نام های دیگر این چسب از این قرار است:

  • چسب ام دی اف
  • چسب همه کاره
  • چسب فوری

پس هرگاه یکی از این نام ها را شنیدید؛ مطمئن باشید که منظور همان چسب ۱۲۳ می باشد.

برند های معروف چسب 123/کاربرد چسب 123

در جهان برند های مختلفی اقدام به تولید چسب ۱۲۳ می کنند. در ادامه برخی از انواع آنها را نام می بریم:

  • برند جانسون

این برند به عنوان با سابقه ترین شرکت های تولید چسب ۱۲۳ است. برای مزایای چسب ۱۲۳ جانسون  می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. قابلیت چسبندگی دو سطح غیر هم جنس به یکدیگر
  2. بدون بوی نامطبوع و عاری از مواد حساسیت زا
  • برند میتراپل/ کاربرد چسب 123

برند باکیفیت میتراپل برای کشور ترکیه است. این برند قیمت مناسب تری دارد. کیفیت و دوام بالایی دارد و مقرون به صرفه است.

  • برند یوروفیکس

این برند چسب ۱۲۳ از کیفیت بی نظیری برخوردار است. مواد تشکیل دهنده این برند نیز بسیار یونیک هستند. قدرت چسبندگی و سرعت خشک شدن آن از دیگر مزایای این برند است.

از بهترین برند های تولید کننده چسب ۱۲۳  فاینال و سناباند است. این دو برند برای تولید چسب از با کیفیت ترین مواد اولیه و بهترین دستگاه ها استفاده می کند. در بازار حجم وسیعی از این محصول به چشم می خورد.

کاربرد چسب

چسب چیست ؟

چسب ماده ای است که خاصیت چسبندگی دارد. با این ماده می توان قطعات مختلف را به یکدیگر وصل کرد. اکثر چسب هایی که تولید می شود به شکل مایع هستند؛ که پس از استفاده، در مجاورت هوا به شکل جامد در می آید. قدرت چسبندگی در انواع چسب متفاوت است. برخی از انواع چسب ها قدرت بالایی در چسبندگی دارند و برخی دیگر از قدرت پایین تری برخودار هستند. این به دلیل مواد خاصی است که در ساخت هر کدام از انواع چسب به کار رفته است.

ویژگی چسب 123

کاربرد چسب 123 بسیار وسیع است. این امر به دلیل ویژگی های بارزی است که در چسب ۱۲۳ وجود دارد. ویژگی و خصوصیت خاصی که چسب ۱۲۳ دارد؛ به دلیل مواد تشکیل دهنده آن است. چسب ۱۲۳ از ماده سیانواکریلات ساخته می شود و تمامی خصوصیات چسب ۱۲۳ به خاطره این ماده می باشد.

  • قدرت چسبندگی بالا/ کاربرد چسب 123

به دلیل سیانواکریلات موجود در چسب ۱۲۳ میزان چسبندگی این محصول بسیار بالاست.

  • خشک شدن سریع

همانطور که از اسم چسب هم مشخص است؛ با شمارش ۱۲۳ ،چسب روی سطح مورد نظر می چسبد. و پروژه در زمان کمتری انجام می شود.

کاربرد چسب 123

کاربرد چسب 123 بسیار متنوع و گوناگون است. به دلیل قدرت چسبندگی این چسب و سرعت خشک شدن آن، می توان در صنایع مختلف و مواد گوناگون از این محصول استفاده کرد. به طور خلاصه موارد مصرف چسب ۱۲۳ را برای شما بیان می کنیم.

  1. سطوح چوبی

یکی دیگر از کاربرد چسب 123 چسباندن سطوح چوبی به یکدیگر است. مانند تولید سرویس خواب، در نجاری و تعمیر وسایل چوبی.

  1. سطوح پلاستیکی

مهم ترین کاربرد چسب 123 مربوط به چسباندن سطوح پلاستیکی است؛ که در زندگی هر کس مورد نیاز است. چسباندن لوله های آب، وسایل برقی، سیستم تهویه و …

  1. چسباندن قطعات و محصولات بتونی

دیگر کاربرد چسب 123 مربوط می شود به چسباندن قطعات بتونی که نسبت به دو مورد قبلی کاربرد کمتری دارد. این مورد به کارخانه ها و صنایع مربوط می شود.

  1. استفاده در موارد صنعتی/ کاربرد چسب 123

چسب ۱۲۳ در صنایع کاربرد فراوانی دارد که می توان به این موارد اشاره کرد. اتصال قطعات ساختمانی همچون کاشی، سرامیک، موزائیک و پارکت، عایق سازی درزها و محل های جوش برای جلوگیری از نشتی.

چسب ۱۲۳ کاربرد گوناگونی دارد؛ اما در یک مورد استثناست که نمی توان از چسب ۱۲۳ استفاده کرد. و اگر هم به کار بردید نتیجه مطلوبی به دست نمی آید. این یک مورد مربوط می شود به سطحی که داغ باشد. اگر سطحی که می خواهید به وسیله چسب ۱۲۳ به هم متصل کنید؛ داغ باشد و حرارت زیادی داشته باشد؛ نمی توانید با چسب به هم بچسبانید. چرا که چسب در سطح داغ فرصت خشک شدن پیدا نمی کند.

خطرات چسب 123

  • گاز سمی

موقعی که درب پلمپ شده چسب ۱۲۳ را باز می کنید؛ مقداری گاز از داخل چسب خارج می شود که سمی است. سعی کنید این بخار سمی را بو نکنید. زیرا برای سلامتی شما به شدت مضر است. می توانید برای جلوگیری از خطرات احتمالی در فضای باز چسب را باز کنید.

  • قابلیت اشتعال زایی

چسب ۱۲۳ قابلیت اشتعال زایی دارد. به هنگام استفاده از این نوع چسب از کشیدن سیگار جداََ پرهیز کنید. چنانچه حرارت سیگار به چسب برخورد کند احتمال آتش سوزی زیاد است.

طریقه نگهداری چسب 123

برای آنکه چسب ۱۲۳ بهترین کارایی را داشته باشد؛ و شما بتوانید به نحو احسن از آن استفاده کنید؛ باید آن را در شریط مناسب نگهداری کنید. چسب ۱۲۳ را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید. نگهداری در دمای بالا کیفیت چسب را پایین می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟از ما بپرسید